Alone in the Dark

30. září 2008 v 16:42 | dejf |  ►ostatní◄
Zástupce jedné z nejkultovnějších a nejstarších hororových her vůbec se vrací. Opět ve tmě, se zajímavým a tajemným příběhem, kompletně v češtině a hlavně s množstvím slibovaných novinek. Splnili ale tvůrci vše do posledního puntíku? Opravdu tu máme krále survival hororu nebo se jedná o zbytečně vyhozené peníze?
Na nový, v pořadí již pátý přírůstek s označením Alone in the Dark (dále AitD), se určitě těšilo hodně lidí. Bodejť by ne. Vždyť série má už od svých počátků spoustu fanoušků. Navíc dle tradičních marketingových slibů a reklam se zdálo, že AitD přijde v revolučním kabátku a plně zastíní i chystané hry jako Resident Evil 5, Dead Space či Silent Hill 5. Ano, Edward Carnby opravdu oprášil svůj kabát. Akorát, že "revoluce" s sebou přinesla také spoustu chyb, které strhávají celou hru pod bod mrazu.

Ale začněme pěkně popořádku. Po téměř nekonečné instalaci, která obsahuje i nutnou aktivaci kódu přes internet se konečně dostanete do hry. Pod ruce se vám dostane již zmíněný Edward Carnby, v podstatě hlavní hrdina všech předchozích dílů. Tentokrát je ale všechno trochu jinak. Edward se probudí v neznámé místnosti s neznámými lidmi. Poté, co si dotyční všimnou, že se vzbudil, tak se mu chvíli věnují. Nato do místnosti vstupuje tajemná postava s vyholenou hlavou a v plášti, která příkazem "zabít" Edwarda určitě nepotěší. Za chvíli ho už jeden z poskoků vede na střechu, aby vykonal rozkaz, když vtom ho něco vtáhne do větrací šachty, rozmixuje a Edward je volný. Trochu ohraná scéna, která ale otevírá cestu k mnohem zajímavějšímu příběhu.

Když se konečně dostanete ven z budovy, která se mimochodem úplně rozpadne, po silnici se dostanete až do Central Parku, kde se v podstatě celá hra odehrává. Spolu s vámi pojede jakýsi profesor, který zná vás, ale vy jeho ne, a uřvaná holka, která má pusu plnou žvástů, které se někdy ani nehodí k dané situaci. No co, chudák profesor se střelí do hlavy (ne, ta slečna za to opravdu nemůže) a tak vám zbyla pouze parťačka. Co se týče příběhu, až na pár klišé se jedná o dramatickou, adrenalinem napumpovanou akci. Akce je možná přesnějším vyjádřením hry než survival horor. Oproti jiným hrám se totiž v AitD není čeho leknout. Hra se vůbec neodehrává v úplné tmě jak nám říká název, tedy až na pár sekvencí, z větší části v budově na začátku.

Co přinesly slibované novinky? Asi největší z nich je fyzika a používání ohně. Hra na oheň sází vcelku dost a například takových "lidských" nepřátel se jinak než s jeho pomocí nezbavíte. Ani obyčejná pistole nestačí. Ovšem, když polijete náboje hořlavou kapalinou, stačí 2 - 3 rány a nepřítel se rozletí na kousky podobně jako agent Smith na konci prvního Matrixu. Oheň se jinak za pomoci fyziky chová skutečně reálně - může vás zabít nebo vám pomoct. Když nevíte jak otevřít dveře, zapalte je. Ale pozor, nedržte hořící dřevo v rukou příliš dlouho! Jinak vás to zabije také. Když už jsme u Edwardovi výdrže, systém léčení je skutečně zajímavý. Když při boji schytáte několik ran, na bundě nebo kalhotách se vám objeví rány. Stiskem speciálního tlačítka se přepnete do módu léčení a pomocí spreje nebo obvazu se zachráníte. Pokud se Edward včas neošetří, za chvíli vykrvácí. Samotné krvácení je dost nereálné, před smrtí začne ubíhat několik posledních minut, které máte na to, abyste se vyléčili. Jenže za tu dobu z Edwarda vyteče krve jako z dobytka. I přesto se však jedná o jeden z příjemnějších nápadů ve hře. Za zmínku stojí ještě kombinování předmětů, například láhev s hořlavinou + kapesník + zapalovač = Molotovův koktejl, hořlavý sprej + zapalovač = vysoce účinný plamenomet apod.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.